The Empress

Om det är någon annan än jag som är besatt av vackra och eleganta kvinnor som verkligen kan klä sig för sin ålder så kan jag rekommendera att titta på Farah Diba, igår visade SVT dokumentärserien Drottningen och jag, där man får följa med hennes liv idag. Hon är otroligt vacker och glasiös trots allt det hårda hon har fått gå igenom. Jag är varken royalist eller någon form av motståndare och jag vet att mycket av det shahen av Iran gjorde var lika fel (dagens prästregim gör värre än vad det var innan) men på något sätt kan jag inte låta bli att märka att de har blivit påtvingade de val de fick göra av västvärlden.

Hon verkar otroligt snäll, hjälpsam och man får verkligen se en mänskligare och ödmjukare bild av henne i dokumentären. Jag hoppas  jag kommer anstränga mig och vara  lika vacker när jag blir gammal som hon är.
Vill du se dolumentären så klicka här

Shahbanoo Farah hamnar på min lista över vackra kvinnor som kan klä sig tillsammans med Coco Chanel, Audrey Hepburn och Jackie O. (Japp, jag har en grejj för den typen av kvinnor och klädstil).
Jag blev så nyfiken på henne och hennes liv att jag klickade hem hennes memoarer. Så nu sitter jag med spänning och väntar på att den ska lskickas till mig så jag kan få börja läsa om hennes liv och hennes tankar.

Kommentarer
Postat av: Wilma

Megafin blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-11 @ 15:26:54
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0